Thursday, April 18, 2024
Home Page Testimonies About Us Supporting Us Photos Videos Newsletters english Upcoming projects Contact Us

Hosea Ministry International

Uutiskirje
21.03.2014

anne_photo_201302a.jpg
UUTISKIRJE MAALISKUU 2014


Uutiskirje maaliskuu 2014

Hei taas kaikille!

Ystäväni Veikko ja Trevor kävivät Filippiineillä, ja tässä on Trevorin kirje matkasta.

Ensimmäinen matkani Filippiineille

Tammikuun lopulla sain käydä Veikko Tickin kanssa kahden viikon saarnamatkalla Mindoron saarella Filippiineillä. Anne Miettisen perustama Hosea Mission on rakentanut sinne esikouluja köyhiä lapsia varten, jotta he pääsisivät valtion koulujärjestelmään mukaan. Tämä on erittäin suosittu projekti sekä paikallisten asukkaiden parissa että eri hallinnon portaissa. Lasten innokkuus päästä koululaisten joukkoon on sydäntä liikuttava kokemus, ja todellisuudessa ilmainen esikoulu antaa heille ainoan mahdollisuuden päästä nousemaan slummielämän kiroista. Ei ihme, että lasten vanhemmat ovat tästä iloisia ja kiitollisia, ja se vaikuttaa seurakunnan kasvuun. Mamburaon pääkoulussa kookoontuu jo nyt noin sadan hengen uusi seurakunta.

photo21mar2014a photo21mar2014a2.jpg
Esirukousta sairaiden parantumiseksi
Seminaaritalo Oriental Mindoro


Sitten niihin tapahtumiin.

Heti toisena päivänä oltiin mukana sunnuntain kokouksissa. Hieman jännitti, kun vielä kyselin mielessäni, mitä täällä pitäisi saarnata. On tärkeä tietää paikallisten uskovien tarve ja taso, ettei turhia höpise ja tuhlaa kallista aikaa tarpeettomiin. Siinä pohtiessa tuli mieleen alkaa turvallisella tekstillä Jeesuksen sovituksesta, ansiosta ja voitosta, koska siinä tulee esiin Jumalan armo ja voima. Saarnan jälkeen oli ihmeellistä nähdä koko seurakunnan tulevan eteen esirukousta varten, ja sitten alkoikin Veikon ja minun todellinen työ. Veikolle tämä oli jo tuttua, kun on monta Filippiinien lähetysmatkaa takana, mutta minulle tämä oli uusi kokemus. Herra kohtasi janoisia, ja yleinen reaktio oli, että he itkivät. Iltakokouksessa puhui Veikko ja sama toistui.

Tämän jälkeen matkamme jatkui saaren toiselle puolelle Bulalacaoon. Siellä olivat paikalliset mangya-heimolaiset järjestäneet konferenssipaikan. Tämä oli heidän ensimmäinen suuri projektinsa, kun heitä ei juuri noteerata miksikään ja elävät aika eristäytyneinä paikallisesta väestöstä, kokevat olevansa syrjittyjä. Viime vuonna avattu Hosea Mission koulu on antanut heille tulevaisuuden toivoa ja itsetuntoa.

photo21mar2014b.jpg photo21mar2014c.jpg
Pastori Tick ja Trevor Majonen
Seminari osallistujija

Ilmassa oli suuri odotuksen tuntu, ja Herra siunasi kokoukset voimallisesti. Monet kohtasivat Herran uudella tavalla, loppukokoukset olivat suurta juhlaa. Siellä ei kokouksia lopeteta heti rukousten jälkeen, vaan juhlitaan saatuja siunauksista. Orkesteri laittoi vauhtia ja ääntä lisää, ja sitten laulettiin, iloittiin ja karkeloitiin yhdessä vanhat ja nuoret. Se oli mieleenpainuva kokemus aidosta ilosta, varmaan jotakin samaa kuin raamatunkohdassa, jossa sanotaan, että opetuslapset täyttyivät Pyhällä Hengellä ja ilolla.

Tämän jälkeen oli toinen konferenssi seurakunnan työtekijöille kuvernöörin pihakatoksen alla Bongabongissa. Väkeä oli jälleen koolla, ja Veikon kanssa yritimme opettaa Pyhästä Hengestä ja armolahjoista. Vaikka paikalliset ovat helluntaiuskovia, Hengen täyteys on jäänyt pois kuvioista melkein kokonaan. Tämä on suuri puute mutta johtuu toisesta ongelmasta. Ellei uskova ymmärrä elää Jeesuksen hankkimassa lahjavanhurskaudessa, hän yrittää saavuttaa Jumalan suosion omin voimin ja tietenkin kokee aina itsensä epäonnistuneeksi. Tässä olotilassa on melkein mahdotonta uskoa Jumalan siunauksiin ja armolahjojen toimintaan, koska kukaan ei tunne olevansa tarpeeksi hyvä ja arvollinen niiden käyttöön. Tämä on yleinen uskovien ongelma kaikkialla, samoin opetuksen puute asiasta. Kuitenkin nyt pääsimme kokemaan Herran armoa ja siunausta, erityisesti pastorit innostuivat uudelleen.

photo21mar2014d.jpg
Koivistojen lahja kengat Mangyan heimolle

Seuraavat kaksi kokousta oli pastori Guron seurakunnassa. Siellä oli erittäin vapaa ilmapiiri ja melkein kaikki kaatuivat Hengen voimasta. Ilo oli suuri kokouksen jälkeen, ja pastori itkien todisti, ettei seurakunnassa ole tällaista ennen koettu. Myös illalla ”rukousvuorelle” tuli paljon pastoreita, sillä sana tapahtumista oli levinnyt. Kansa koki väkevästi siunauksia, jälleen itkettiin, ylistettiin ja iloittiin karkeloiden yhdessä.

Matka suuntautui takaisin Mamburaon koululle, pari päivää vapaata, yksi kokous Santa Cruzissa ja toinen mieleenpainuva tilaisuus Abrassa. Viimeinen Mamburaon kokous oli tarkoitettu Pyhän Hengen illaksi, ja siihen tuli väkeä kaukaa, samoin monta pastoria. Veikolla on armoitus rukoilla Hengen kosketusta ja täyteyttä, niinpä töitä riitti, kun kaikki halusivat kohdata Herran. Monenlaista itkua ja naurua koettiin, ja useita kaatui voimalla, niin että kiinniottajat menivät mukana lattiaan. Se oli onnistunut loppukokous, josta jäi hyvä mieli paluumatkalle.

Näin yhteenvetona voi varmuudella sanoa, että Jumala toimii Filippiineillä ja Hosea Mission työ on siunattua ja hedelmällistä niin köyhien auttamisessa kuin evankeliumin voimassakin. Pitkästä aikaa sain itsekin kokea ja nähdä, kuinka Jumala rakastaa heikkoa ihmistä ja antaa kaiken armosta Jeesuksen ansion ja voiton tähden, eli vanhurskas elää uskosta. Jos Herra suo, niin kaipaan lisää samaa, rukoillen myös sinulle uskoa ja rakkautta Herran työhön.

Rakkaudella Australiasta,

Trevor Majoinen

Trevorille kiitos onnistuneesta matkasta Filippiineille! Trevor Majoinen on liittynyt AustralianHosea -tiimin jäseneksi. Hänellä on 11 vuoden kokemus Japanin lähettinä, ja hän on toiminut pastorina australialaisessa seurakunnassa. Trevor lähtee uudelle Filippiinien-matkalle huhtikuussa, tällä kertaa on tarkoitus valloittaa uusia alueita Kristukselle Mindoron lähisaaristosta”¦ Sillä välin valmistelemme lääkintämissiota Oriental Mindoron Bulalacaon alkuperäisheimolle. Kiitos kaikille teille, jotka olette mukana tässä arvokkaassa työssä evankeliumin hyväksi!


Siunauksin,

anne-sign.jpg

 

©2009-2024 Hosea Ministry International Ltd