Thursday, April 18, 2024
Home Page Testimonies About Us Supporting Us Photos Videos Newsletters english Upcoming projects Contact Us

Hosea Ministry International

Uutiskirje
12.05.2013

anne_photo_201301a.jpg
UUTISKIRJE TOUKOKUU 2013


UUTISKIRJE TOUKOKUUSSA 2013

Heippa jälleen, rakkaat ystävät!

Euroopan-kierros on taas alkamassa, ja odotan tätä kesää erityisen innostuneena. Uusin kirjani ”Näitkö ihmeellisen unen?” ilmestyy suureksi ilokseni juuri kesäkierroksen kynnyksellä. Monet ovat jo pitkään kyselleetkirjaa tästä aiheesta, janyt se on siis lopultakin valmistunut.

Näitkö ihmeellisen unen?
Ajatuksia unien ja näkyjen

kristillisestä tulkinnasta

uusi kirja

Jobin kirja 33:14 - 15 sanoo, että Jumala puhuu tavalla ja toisella, unessa ja öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset. Unet eivät siis todellakaan ole vain öisiä elokuvia, joita katselemme, ettemme tylsistyisi yön aikana! Kirjassa on runsaasti opetusta unien ja näkyjen kristillisestä tulkinnasta, ja sen lisäksi halusin ehdottomasti tehdä siitä myös mielenkiintoisen lukukokemuksen. Toivon, että sen seurassa aika ei käy pitkäksi ja että se koituu lukijalle siunaukseksi.

Enkelikirjastakin on lukijoiden pyynnöstä otettu uusi painos, vaikka tulin sanoneeksi aikaisemmin, että nyt riitti. Jokainen siitä otettu painoson kuitenkin myyty loppuun. Jostain merkillisestä syystä kirja on toiminut joittenkin elämässä rukousliinan tavoin. Osa lukijoista on uudistunut uskossaan kirjan luettuaan. Muutama on myös parantunut sairauksistaan, sillä Enkelikirja kertoo Jumalan tekemistä ihmeistä, ja se on kohottanut lukijoiden uskoa. Toki rukoilin jo kirjaa tehdessäni, että jokainen kertomus koskettaisi lukijoita, kirkastaisi Jumalan tekoja ja toisi voitelun ihmisten elämään.

church service church service
Sunnuntai kirkko kuva 1
Sunnuntai kirkko kuva 2

Hosean työ etenee vauhdilla, ja olemme kokeneet voittoja monissa asioissa. Kylvetty siemen on alkanut tuottaa satoa ja työ laajentua sellaisiin mittasuhteisiin, että vain Jumala on voinut saada sen aikaan.

Tällä hetkellä Filippiinien kouluissa on kesäloma. Uusi kouluvuosi alkaa toukokuun lopussa, ja juuri nyt on uusien oppilaiden ilmoittautumisen aika. Lukuvuoden päättäjäisiä juhlittiin kaikissa kouluissamme, ja kaupunkien viranomaisetkin halusivat jälleen osallistua niihin. Lasten riemastuttavat esiintymiset ovat paikallisten mielestä niin suloisia, että juhlapaikka pullistelee aina väkeä, kun kaikki haluavat päästä mukaan. Hosea-koulut ovat saavuttaneet suuren suosion hyvien oppitulosten tähden ja tietenkin siksi, että tarjoamme vähävaraisille ilmaisen koulutuksen.

Olemme myös avanneet ensimmäisen filippiiniläisen Hosea-seurakunnan Mamburaon kaupungissa Mindoron saarella. Papuallahan on Hosean työn tuloksena jo useita seurakuntia. Uuden seurakunnan perustaminen oli meille jälleen uskon askel. Mamburaon Hosea-kirkko kokoontuu koulumme salissa, kunnes toinen rakennus valmistuu joskus tulevaisuudessa koulun viereen.

Olemme olleet yllättyneitä uuden kirkkomme suosiosta. Jo ensimmäinen kokous toi runsaasti kuulijoita, ja uusia on tullut mukaan joka sunnuntai. Salimme alkaa jo käydä ahtaaksi, vaikka nuorisolla on joka perjantai omat kokouksensa ja aktiivista toimintaa on muinakin viikonpäivinä. Olemme ehtineet järjestää myös yhden seminaarin, ja sekin täyttyi osallistujista. Kirkollamme on ollut myös raamattutunteja ja rukouspäivä, johon ihmeellistä kyllä tuli senaattoreitakin pyytämään siunausta tuleville vuosille. Näkisipä tämän ilmiön myös Suomessa, että istuvat kansanedustajat antaisivat arvoa rukoukselle!

Mikä ilahduttavinta, muutamia uskosta osattomia vanhempia on tullut kokouksiimme. Kun kokoukset ovat koululla, kynnys tulla mukaan ei ole liian korkea, onhan paikka jo tuttu. Koulumme tavoite on saada oppilaiden huoltajia enemmän mukaan myös Hosea-kirkon toimintaan. Hehän ovat kiitettävästi jo mukana koulun toiminnassa, joka niin ikään sisältää Jumalan Sanan opetusta ja perustuu kristillisille arvoille. Ainoa ongelmamme näin nopeassa kasvussa on, että seurakunnalle varatut tilat ovat kohta riittämättömät.

church service church service
Sunnuntai kokous Hosea kirkossa
Lasten esitys Hosea kirkossa


Filippiinien Hosea-tiimi on lähtenyt valloittamaan myös Panayn saarella sijaitsevaa, hauskasti suomalaiselta kuulostavaa Iloilo-provinssia eli maakuntaa. Matkat ovat olleet onnistuneita. Iloilo sijaitsee Visayanin alueen saaristossa, Mindorosta etelään päin. Samalla saarella sijaitsee myös toinen provinssi, nimeltään Aklan. Tiimimme on vieraillut myös siellä ja tarkoituksemme on perustaa sinne joskus koulu ja seurakunta. Julistamme evankeliumia köyhimmässä osassa saarta, siellä, minne muut eivät halua mennä. Aklanissa olevat lapset keräävät ateriansa kaatopaikalta löytyvistä jätteistä. He lähtevät sinne aina illan suussa ruokaa etsimään. Vaikka yhteiskunta on unohtanut heidät sydäntä särkevällä tavalla, Jeesuksen rakkaus ulottuu kaikkein syrjäisimpäänkin kolkkaan.

Olemme kokeneet myös vastustusta. Fariseukset ja saddukeukset ovat nostaneet päätään siellä täällä, mutta se kuuluu evankeliumin julistukseen. En halua keskittyä sielunvihollisen työn mainostamiseen vaan siihen, mitä Jumala tekee. Hän on voimallinen kääntämään pahan palvelemaan hyvää ja ongelmat muuttumaan siunauksiksi. Näin juuri Jumala on kirjaimellisesti meille tehnyt.

Toki Hosea-seurakuntia nousisi eri paikkakunnille ja saarille enemmänkin, mutta valitettavasti meillä ei ole tällä hetkellä varoja laajentua tämän enempää. Se ahdistaa, sillä sanoma Kristuksesta menisi juuri nyt vauhdilla eteenpäin syrjäisimmilläkin alueilla, joille muut kirkot eivät halua mennä. Ihmiset ovat vastaanottavaisia, koska he näkevät Jumalan toimivan ja Hänen Henkensä liikkuvan väkevästi. Emme tarjoa uskontoa emmekä halpaa korviketta, emme valheellista nöyryyttä, vaan Kristusta, joka ravistelee kansakuntia ja joka on elävä ja todellinen.

church service church service church service
Ruoka tulossa
Hosea-tiimi Iloilon alueella
Kaatopaikka lapsia


Meillä länsimaalaisilla olisi oppimista köyhien uhrautuvaisuudesta Kristuksen tähden. Eräs tuntemani paikallinen uskova veli haluaa lahjoittaa käyttöömme ison maapalstan Sablayanin kaupungista. Siellähän sijaitsee myös uusin koulumme, tosin eri puolella kaupunkia. Pastori Soniolla puolestaan on pikkuinen tontti Aroman kylässä, ja hänkin antaisi sen Hosealle, jos rakentaisimme sille kirkon. Aromassahan toimii jo Hosea-koulu. Tontti oli varattu pastorille vanhuuden päiviksi, mutta hän ajattelee sen palvelevan tarkoitustaan parhaiten Jumalan valtakunnan työssä.

Läntinen arvomaailma kulkee toisenlaisella tiellä. Se kerää risuja omaan pesään kuin majava, valvoen vain omia etujaan. Elämme aikaa, jossa todelliset motiivit tuodaan esille: mikä on meille tärkeää ja mille perustalle olemme rakentaneet uskomme?

Paavali sanoo Heprealaiskirjeessä 13:16: ”Älkää unohtako tehdä hyvää ja jakaa omastanne, sillä senkaltaisiin uhreihin Jumala mielistyy."

Olen kiitollinen jokaiselle, joka on jakanut omastaan tämän lähetystyön hyväksi. Uskon, että Jumala Sanansa mukaan on siunaava teitä runsaasti kaikessa, ettei teiltä mitään puuttuisi. On sanottu, että Jumala kuulee pienen lapsen rukoukset expressinä. Jokainen pieni koulukkaamme Filippiineillä sekä muilla Tyynen valtameren saarilla rukoilee myös teidän puolestanne; eivät he ole tietämättömiä siitä, mistä avustukset tulevat. Näiden rukoilevien lasten määrä on jo noin 700.

Odotan kovasti jälleennäkemistämme tänä kesänä Suomessa!

Siunauksin,


anne-sign.jpg


 

©2009-2024 Hosea Ministry International Ltd